تاريخ : شنبه 5 بهمن 1392 | 15:8 | نويسنده : سید جواد

برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مسئولان فرهنگی دانشگاه‌ آزاد                  

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مسئولان فرهنگی دانشگاه‌ خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین طه‌هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره سوابق فرهنگی مسئولان امور فرهنگی دانشگاه‌ آزاد، گفت: همین که افراد در این سمت‌ها هستند یعنی فرهنگی‌اند اما ممکن است با آن فرهنگی که مقصود ماست که باید در دانشگاه‌ها رسوخ کند تفاوت داشته باشد.

وی افزود: این به معنی حذف این افراد نیست چرا که ما در حال حاضر در بخش آموزش فرهنگی در حال تعریف کارگاه‌هایی هستیم که به مسئولان فرهنگی دانشگاه‌ها آموزش دهیم.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی درباره لزوم برگزاری این کارگاه‌ها، تصریح کرد: افراد فرهنگی مسئول در دانشگاه‌ها باید خودشان را منطبق با سطح دانشگاه ببینند و همراه با دانشگاه باشند. 

هاشمی خاطرنشان کرد: البته در حال حاضر شخصیت‌های بسیاری نیز در داخل دانشگاه هستند که از نظر فرهنگی برای در اختیار گرفتن این سمت‌ها ایده‌آل‌ هستند.

انتهای پیام


برچسب‌ها: آزمون،دانشگاه آزاد,
تاريخ : شنبه 5 بهمن 1392 | 14:53 | نويسنده : سید جواد

کدام مبنای دینی و قانونی به ما اجازه می‌دهد که انگ بزنیم؟

معاون وزیر علوم: اجازه دهیم دانشگاه در سایه امنیت و آزادی رشد کند 

                      

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید اجازه دهیم دانشگاه‌ها در سایه امنیت و آزادی رشد کنند این خواسته رهبری معظم، دین و انقلاب اسلامی ما است. 

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه فارس، دکترسید ضیاء هاشمی روز شنبه در مراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه شیراز گفت: ما اگر دغدغه توسعه و رشد علمی و اخلاقی را داریم باید به این اصل یعنی اجازه رشد به دانشگاه در سایه امنیت و آزادی معتقد و پایبند باشیم.

وی گفت: ولایت فقیه اصلی پذیرفته شده به لحاظ دینی،‌ علمی و عقلی است. اگر کسانی بخواهند تصویری از این اصل بسازند که با عقل، منطق و دین منافات داشته باشد به حتم ضربه زده‌اند. این نماد دفاع بد است و دفاع بد خطرناکترین نوع دفاع محسوب می‌شود. 

وی اضافه کرد: دانشگاه ما دانشگاه دین مدار است، دانشگاه ما دانشگاه عقل مدار است، دانشگاه ما دانشگاه علم محور است و دانشگاهیان متدینانی متخلق، چرا باید آنان را دفع کنیم. این که ما به دنبال اثبات آن باشیم که جمعیت زیادی از دانشگاهیان، دانشجویان، اساتید و کارمندان دانشگاه خارج از چارچوب‌های دین هستند یک طنز تلخ است. 

هاشمی گفت: هیچ کس نمی‌خواهد بگوید وضعیت موجود و دانشگاه‌های ما در شان جامعه ایران قرار ندارد اما باید اذعان کنیم که به افق‌های مطلوب دست نیافته‌ایم ، چرا که هنوز مرجعیت علمی در جهان نداریم. 

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم جوان عالم، عامل و متخلق پرورش دهیم چه باید بکنیم. این همه تلاش و فعالیت مدیران و دانشجویان و اعضای هیئت‌های علمی نیازمند کشف حلقه‌های مفقوده‌ای است که ما را به وضعیت مطلوب می‌رساند.

 

اخبارکامل تر درادامه مطلب قراردارد


برچسب‌ها: وزارت علوم،آزادی,
ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 3 بهمن 1392 | 11:6 | نويسنده : سید جواد

مهلت ثبت‌نام دوره‌های بدون آزمون ارشد دانشگاه شهید بهشتی تمدید شد                 

مهلت ثبت‌نام دانشجویان در دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون سال تحصیلی 94-93 دانشگاه شهید بهشتی تا 11 بهمن ماه تمدید شد​.

به گزارش سرویس "دانشگاهی" ایسنا، دانشگاه شهید بهشتی از بین دانش آموختگان دوره کارشناسی پیوسته در رشته های اعلام شده در دفترچه انتخاب رشته سازمان سنجش آموزش کشور، بر اساس "آیین نامه ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر" برای نیمسال اول سال تحصیلی 94-93 در دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون، از میان فارغ التحصیلان دانشگاه‌های منتخب دانشجو می پذیرد.

 مهلت ثبت‌نام اینترنتی دانشجویان تا 11 بهمن ماه تمدید شد. 

زمان تقریبی اعلام نتایج اولیه توسط دانشگاه در نیمه دوم فروردین و اعلام نتایج توسط سازمان سنجش آموزش کشور نیز شهریور ماه تعیین شده است.

 متقاضیان باید در مهلت مقرر از طریق نشانی اینترنتی https://golestan.sbu.ac.ir به صورت اینترنتی ثبت نام کنند.

مبلغ ثبت نام در هر رشته 500 هزار ریال قابل پرداخت از طریق سامانه جامع دانشگاهی می باشد و حداکثر در دو رشته امکان ثبت نام وجود دارد.

ثبت نام متقاضیان رشته های دایر در پردیس فنی مهندسی شهید عباسپور دانشگاه و دانشجویان مشغول به تحصیل در این پردیس به صورت متمرکز از طریق همین فراخوان انجام می شود.


برچسب‌ها: کارشناسی ارشد,
صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد