تاريخ : دو شنبه 22 ارديبهشت 1393 | 11:22 | نويسنده : سید جواد

* ٢١ نفری که سه ماه یارانه مردم در جیب آنهاست

٢١ نفری که سه ماه یارانه ملت در جیب آنهاست
جهانگیری هفته گذشته ضمن ارائه لیست بدهکاران بانکی خبر از بدهی سنگین ٢٠ نفر داده بود، حالا تقریبا مشخص شده که میزان این رقم چقدر است
هفته گذشته معاون اول رئیس‌جمهور ضمن اعلام خبر ارسال اسامی ۵۷۵ بدهکار دانه درشت بانکی به قوه قضائیه از گزارش بانک مرکزی درباره این افراد سخن گفت. ولی الله رئیس‌کل بانک مرکزی چند روز قبل گزارشی را به من داد که در آن گزارش آمده بود که ۲۰ نفر لیست فوق چه سهمی از معوقات دارند.
جهانگیری به طور تلویحی گفت که ٢٠ نفر سرلیست این بدهکاران بانکی رقم درشتی را در اختیار دارند اما نخواست میزان این رقم را افشا کند. در همین حال امروز مشرق در بخش شنیده‌های خود آورده است که در میان بدهکاران بانکی که بدهی های آنها به تعویق افتاده، اسامی ۳ نفر بالای هزار میلیارد تومان، ۱۸ نفر بالای ۵۰۰ میلیارد تومان، ۱۴۵ نفر بالای ۱۰۰ میلیارد تومان و ۲۸۳ نفر بالای ۵۰ میلیارد تومان به چشم می خورد.

با یک حساب سر انگشتی و حداقلی می‌توان نتیجه گرفت‎؛
سه نفر هر کدام هزار میلیارد = سه هزار میلیارد تومان
۱۸ نفر بالای ۵٠٠ میلیارد = ۹ هزار میلیارد تومان
جمعا ٢١ نفر فوق، از میزان کل ٨٢ هزار میلیارد تومان معوقات بانکی، ١٢ هزار میلیارد تومان از دارایی بانک ها را سالهاست در اختیار داشته و باز نمی گردانند.

به گزارش مرصاد به نقل از مثلث آنلاین‏، جهانگیری تاکید کرده بود که بهار رانت خورها در شرایط تحریم در کشور به وجود می‌آید و اضافه کرده بود که در حالی که می توانستیم میلیاردها دلار سرمایه جذب کنیم با این حال ده ها میلیارد دلار از پول نفتش کشورمان در سایر کشورها مسدود شده است. اینطور که مشخص است علاوه بر دارایی های ایران در خارج میزان زیادی از دارایی های ایران نیز در اختیار دانه درشت‌ها قرار دارد که مشخص نیست چرا تاکنون دستگیر نشده اند و حتی نام آنها اعلام نشده است.


تاريخ : شنبه 23 فروردين 1393 | 10:51 | نويسنده : سید جواد

102-21.JPG

 

تاثیر مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها در بخش کشاورزی

مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی گفت: تدابیر و سیاست‌های اتخاذ شده در دولت و وزارتخانه‌های آن به گونه‌ای است که اجرای مرحله‌ دوم هدفمندی یارانه‌ها ضربه‌ای به بخش‌های مختلف تولیدی وارد نکند.

 

شکلک های محدثه


برچسب‌ها: یارانه ها،هدفمندی،کشاورزی،هدفمندی یارانه ها,
ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 22 فروردين 1393 | 10:39 | نويسنده : سید جواد

Rouhollah Vahdati-14-70.jpg

وزیر نیرو در گفت‌وگو با ایسنا:

تعرفه آب و برق تا پایان سال ثابت است/ گرانی در راه نیست

وزیر نیرو از ثبات قیمت آب و برق تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: با اجرای گام دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها قیمت آب و برق افزایش پیدا نخواهد کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری مردم آنلاین و به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،  حمید چیت‌چیان تاکید کرد: با وجود افزایش تعرفه آب و برق در سال گذشته، در مرحله دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها دیگر افزایش قیمت نخواهیم داشت.

 

وی در پاسخ به این پرسش که‌ آیا قیمت آب و برق تا پایان سال ثابت باقی می‌ماند یا خیر ؟ گفت: تعرفه آب و برق تا پایان 93 تغییر نخواهد کرد.

 

به گزارش ایسنا، در اواخر سال گذشته قیمت برق 24 درصد به گفته وزارت نیرو افزایش پیدا کرد در حالی که به گفته برخی کارشناسان افزایش تعرفه به طور میانگین 24 درصد بوده و در بخش‌هایی به رقمی بسیار بالاتر از رقم اعلام شده می‌رسد.

 

با توجه به تفاوت چشمگیر قیمت تمام شده برق و آب این دو صنعت در سال‌های اخیر بدهی چشمگیری را در کارنامه خود ثبت کردند و انتظار می رود با افزایش تعرفه‌ای صورت گرفته این صنایع بتواند اقتصاد بهتری داشته باشند تا خدمات به صورت پیوسته و با کیفیت ارائه شود.

 

بر این اساس پس از رایزنی‌های صورت گرفته وزارت نیرو در بخش برق دیگر این صنعت سهم هدفمندی‌ یارانه‌ها را پرداخت نمی‌کند بلکه با تخفیف چشمگیر نسبت به میزانی که به عنوان سهم هدفمندی پرداخت می‌کرد به عنوان هزینه سوخت به وزارت نفت وجه پرداخت خواهد کرد.

 

همچنین صنعت آب نیز با توجه به مشکلات عدیده‌ای که از لحاظ اقتصادی به خاطر فاصله زیاد قیمت تمام شده و تعرفه دریافتی دارد درصدد است که از پرداخت سهم هدفمندی‌ معاف شود و این هدف نیز تقریبا محقق شده است.

 


برچسب‌ها: وزیر نیرو،چیت چیان،گرانی,
تاريخ : جمعه 16 اسفند 1392 | 9:23 | نويسنده : سید جواد

رییس کل بانک مرکزی

واریز قسط دوم دارایی‌های بلوکه شده ایران تا سه روز دیگر

                    

رییس کل بانک مرکزی رو گذشته بعد از پایان جلسه هیات

دولت در جمع خبرنگاران حضور یافت و اعلام کرد که در

طی سه روز قسط دوم دارایی‌های بلوکه شده ایران

واریز خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

شکلک های محدثه


برچسب‌ها: بانک مرکزی,
ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 13 اسفند 1392 | 13:33 | نويسنده : سید جواد

مدیر عامل شرکت ملی گاز خبر دادا

حتمال افزایش قیمت گاز از ابتدای سال 93

                      

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفت: افزایش قیمت گاز از ابتدای

 

سال آینده اعمال می‌شود.

 

 

 

شکلک های محدثه

 

 

 

 


برچسب‌ها: گاز , افزایش,
ادامه مطلب
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد