تاريخ : دو شنبه 21 بهمن 1392 | 15:58 | نويسنده : سید جواد

معاون وزیر علوم تشریح کرد

مقایسه بودجه و عملکرد آموزش عالی از سال 57 تاکنون

                       

معاون اداری مالی و مدیریت منابع انسانی وزارت علوم به مقایسه بودجه و پیشرفت‌های آموزش عالی از سال 57 تاکنون پرداخت.

 

به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر محمدحسین امید در نشست خبری با بیان اینکه دانشگاهیان بیش از هر کس دیگری مدیون انقلاب اسلامی هستند، گفت: ما در مجموعه این نظام بیش از هر کس دیگری از انقلاب اسلامی بهره بردیم و خدا را شاکرم که در ازای این بهره‌مندی و موهبت‌های الهی بیش از همه حوزه‌ها نیز در مجموعه آموزش عالی پاسخگو بوده‌ایم.

 

وی با مقایسه وضعیت آموزش عالی در سال‌های 57 و 92، اظهار کرد: گاها با نقدهایی مواجه می‌شویم که به علت عدم آگاهی از آمار حال و گذشته، ممکن است منصفانه نباشد. در عین حال ما هر نوع نقد منصفانه و با رعایت موازین نقد را موثر می‌دانیم و از آن استقبال می‌کنیم.

 


برچسب‌ها: دانشگاه،بودجه ،آموزش عالی,
ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 21 بهمن 1392 | 15:56 | نويسنده : سید جواد

در پیامی به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

وزیر علوم: دانشگاهیان در همراهی با انقلاب و نظام اسلامی پیشتاز هستند

                     

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور پیامی به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تاکید کرد: دانشگاهیان همان گونه که درپیروزی انقلاب پیشگام بوده اند، امروز نیز در همراهی با انقلاب و نظام اسلامی پیشتاز هستند.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، در پیام دکتر فرجی‌دانا با اشاره به نقش دانشجویان و دانشگاهیان در تحقق آرمان های انقلاب اسلامی آمده است : دانشجویان و دانشگاهیان از ابتدای تأسیس دانشگاه تا پیروزی انقلاب اسلامی نقشی پیشرو و برجسته در شکل گیری مبارزات و ترویج اندیشه های انقلابی در ملت مسلمان ایران داشته و همگام با آحاد مردم حضور فعال و مؤثری را ایفاء نموده اند.

وی افزود: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بیش از سایر نهادها از مواهب انقلاب اسلامی بهره برده اند؛ دستاورد دانشگاهها در عرصه های علم و فناوری که جهانیان را به خیره درآورده است، همگی مرهون انقلاب اسلامی است .

در بخش پایانی این پیام آمده است: اینک در آستانه سی و پنجمین سال پیروزی انقلاب اسلامی همگام با ملت سرافراز ایران اسلامی، جامعه علمی و دانشگاهی کشور نیز باگرامیداشت فجر انقلاب اسلامی، در راهپیمایی 22 بهمن شرکت و با آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و رهبری معظم انقلاب بیعت و تجدید میثاق می نمایند .

انتهای پیام


برچسب‌ها: دهه فجر،وزارت علوم,
تاريخ : سه شنبه 15 بهمن 1387 | 16:28 | نويسنده : سید جواد

اطلاعيه مهم سازمان سنجش اموزش کشور درخصوص تعويق زمان برگزاري ازمون کارشناسي ارشد سال 1393        

            1392/11/15        

 

 

 

 

 

براساس گزارشات واصله در رابطه با شرايط نامساعد جوي در اغلب استانهاي كشور و  درخواست داوطلبان و خانواده­ هاي محترم آنان، مسؤولين محترم استاني،  نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي و هماهنگي

بعمل آمده با وزارت محترم  كشور  در رابطه با عدم امكان حضور داوطلبان يا مشكلات حضور به موقع در  حوزه­ هاي امتحاني، سازمان سنجش آموزش كشور به منظور رفاه حال داوطلبان  ترتيبي اتخاذ نمود تا آزمون

 

كارشناسي ارشد سال 1393 به ترتيب طي روزهاي  چهارشنبه 23 ، پنج­شنبه 24 و جمعه 25 بهمن­ ماه برگزار گردد. اطلاعيه  تكميلي اين سازمان ساعت 14 روز شنبه 19 بهمن­ ماه از طريق سايت سازمان به  اطلاع داوطلبان خواهد رسيد.


برچسب‌ها: سازمان سنجش,
تاريخ : سه شنبه 15 بهمن 1387 | 16:0 | نويسنده : سید جواد

آزمون ارشد 93 یک هفته به تعویق افتاد

                       

مدیر روابط عمومی وزارت علوم گفت: آزمون کارشناسی ارشد 93 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی یک هفته به تعویق افتاد.

 

دکتر مهدخت بروجردی در گفت‌و‌گو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال 93 گفت: با توجه به شرایط بد جوی در استان‌های شمالی کشور آزمون ارشد 93 به تعویق افتاد. 

 

وی افزود: آزمون مذکور در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه، 23، 24 و 25 بهمن ماه برگزار خواهد شد.

 

همچنین دکتر ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش آموزش کشور نیز به ایسنا گفت: با توجه به تغییر زمان آزمون برای داوطلبان این آزمون کارت ورود به جلسه جدید صادر خواهد شد.

 

وی افزود: آزمون کارشناسی ارشد 93 که قرار بود در صبح و بعدازظهر روزهای 16، 17 و 18 بهمن ماه برگزار شود، به همان ترتیب در نوبت صبح و بعدازظهر روزهای 23، 24 و 25 بهمن ماه برگزار خواهد شد.

اطلاعیه سازمان سنجش در خصوص تعویق زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال 93

 

سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص تعویق زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال 93 اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» ایسنا، در این اطلاعیه آمده است: بر اساس گزارشات واصله در رابطه با شرایط نامساعد جوی در اغلب استان‌های کشور، درخواست داوطلبان، خانواده‌های آنان، مسؤلین استانی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و هماهنگی به عمل آمده با وزارت کشور در رابطه با عدم امکان حضور داوطبان یا مشکلات حضور به موقع در حوزه‌های امتحانی،‌ سازمان سنجش آموزش کشور به منظور رفاه حال داوطلبان ترتیبی اتخاذ کرده تا آزمون کارشناسی ارشد سال 93 به ترتیب طی روزهای چهارشنبه (23 بهمن)، پنجشنبه (24 بهمن) و جمعه (25 بهمن ماه) برگزار شود. 

اطلاعیه تکمیلی این سازمان ساعت 14 روز شنبه (نوزدهم بهمن ماه) از طریق سایت سازمان به اطلاع داوطلبان خواهد رسید."

 

انتهای پیام


برچسب‌ها: آزمون ارشد 93 , ,
تاريخ : شنبه 12 بهمن 1392 | 21:3 | نويسنده : سید جواد

دانشجوی ایرانی، برنده جایزه فیزیک بنیادی «سرن» شد

                    

دانشجوی ایرانی برنده جایزه فیزیک بنیادی آشکارساز CMS شتابگر بزرگ هادرونی مرکز تحقیقات هسته‌یی اروپا (سرن) شد.

 

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا، جایزه فیزیک بنیادی آزمایشگر CMS که از سال 2013 اعطا می‌شود شامل یک بورس تحقیقاتی و تعدادی جایزه تحت عنوان شناسائی استعدادهای برتر موثر در آینده آشکارساز سی ام اس است که بورس تحقیقاتی امسال به محققی از موسسه ملی شیمی فیزیک و بیوفیزیک استونی و جوایز «شناسایی استعدادهای برتر فیزیک بنیادی سی ام اس»(Special Recognition Awards CMS Fundamental Physics Scholars) به رضا گلدوزیان، دانشجوی پژوهشگاه دانش های بنیادی و محققانی از دانشگاه‌های میلان ایتالیا، پرینستون و مریلند آمریکا، موسسه فیزیک هلسینکی فنلاند و موسسه CINVESTAV مکزیک اعطا شده است.

 

رضا گلدوزیان، دانشجوی دکتری فیزیک ذرات تجربی پژوهشکده ذرات و شتابگرهای پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و برنده جایزه برجستگان فیزیک بنیادی (FPS) مرکز تحقیقات هسته‌یی اروپا (سرن) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: این جایزه برای حمایت از فعالیت محققان جوان فیزیک ذرات تجربی در تحقیقات آشکارساز CMS شتابگر بزرگ هادرونی (LHC) مرکز تحقیقات هسته‌یی اروپا (سرن) که بزرگترین شتابگر ذرات دنیاست اعطا می‌شود.


برچسب‌ها: دانشجوی ایرانی،فیزیک بنیادی,
ادامه مطلب