تاريخ : دو شنبه 21 بهمن 1392 | 13:45 | نويسنده : سید جواد

«عیدی» 503 هزار تومانی مستمری‌بگیران تامین اجتماعی 

                       

در حالی که دولت روز گذشته میزان «عیدی» پایان سال همه کارکنانش را 503 هزار تومان اعلام کرد، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز از پرداخت عیدی مستمری‌بگیران این سازمان به میزان عیدی اعلام شده توسط دولت خبر داد.

 

سید تقی نوربخش در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه به محض تعیین میزان عیدی توسط دولت، بلافاصله پرداخت آن را آغاز خواهیم کرد، افزود: عیدی مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی توسط این سازمان و به همان میزانی که دولت اعلام کرده، پرداخت می‌شود.

 

وی درخصوص "زمان" پرداخت عیدی تاکید کرد: در مورد زمان پرداخت عیدی هم پس از دستورالعمل و بخشنامه‌های ابلاغی توسط دولت، اقدام می‌کنیم. 

 

به گزارش ایسنا، در جلسه عصر روز گذشته به پیشنهاد سرپرست معاونت توسعه، مدیریت و سرمایه انسانی و نیز معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری و تصویب هیات وزیران، میزان عیدی پایان سال همه کارکنان دولت اعم از رسمی، ثابت، پیمانی، خرید خدمت، قراردادی، موقت، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی که به طور تمام وقت اشتغال دارند،‌ مبلغ ثابت پنج میلیون و 30 هزار ریال تعیین شد.


برچسب‌ها: عیدی ،مستمری بگیران,
تاريخ : سه شنبه 15 بهمن 1392 | 15:49 | نويسنده : سید جواد
گزارش ایسنا از بحران برف در چهارمین روز
                   

بحران برف در دو استان شمالی کشور در حالی چهارمین روز خود را پشت سر گذاشت که سرعت و شدت بارش از امدادرسانی بیشتر است. 

 

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در حالی که مسئولان مختلف استانی و کشوری در ادامه فعالیت‌های امدادی و کمک‌رسانی از تحت کنترل بودن شرایط در استان‌های شمالی به ویژه گیلان و مازندان خبر می‌دهند، گزارش خبرنگار ایسنا روایت جدیدی از این منطقه را بیان می‌کند به عنوان مثال در نشتارود و تنکابن که ارتفاع برف به حدود دو متر رسیده است، مردم با بستن مسیر خودروهای عبوری و امدادی، نان و آب و تجهیزات ضروری درخواست می‌کنند. همچنین تداوم قطعی برق و گاز در برخی مناطق روستایی مشکلات را دو چندان کرده است.

 

شکلک های محدثه


برچسب‌ها: برف,
ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 12 بهمن 1392 | 21:58 | نويسنده : سید جواد

آتش‌سوزی اتوبوس اسکانیا در ترمینال غرب!

                       

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از حریق یک دستگاه اتوبوس اسکانیا دیگر در ترمینال مسافربری غرب خبر داد.

 

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: به دنبال اعلام یک مورد حادثه حریق اتوبوس بین‌شهری در ساعت 18:44 روز جمعه، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی آتش‌نشانان ایستگاه 34 را به محل حادثه واقع در ترمینال غرب اعزام کرد.

 

وی افزود: پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشخص شد که یک دستگاه اتوبوس اسکانیا دچار حریق شده و راننده این اتوبوس نیز با استفاده از کپسول اطفای حریق در حال خاموش کردن آتش است که آتش‌نشانان به کمک وی شتافته و پس از قطع برق و جریان سوخت خودرو، شعله‌های آتش در این اتوبوس را به طور کامل مهار و اطفا کردند.

 

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران علت این حادثه را نقص فنی در سیستم ترمز و ایجاد اصطکاک در لاستیک عقب اتوبوس اسکانیا اعلام کرد و افزود: حریق به بدنه این اتوبوس سرایت کرده و در حال پیش‌روی بود که اطفا شد.

 

به گفته وی در جریان این حادثه با توجه به اینکه اتوبوس خالی از مسافر بود، به هیچ یک از افراد آسیبی نرسید و تنها راننده اسکانیا از ناحیه دست دچار مصدومیت شد.

 

به گزارش ایسنا، از ابتدای بهمن ماه پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی شماره‌گذاری یک مدل از اتوبوس‌های اسکانیا تولید شرکت عقاب‌ افشان -نماینده اسکانیا در ایران- را به دلیل آتش‌سوزی‌های مکرر متوقف کرده است.

 

انتهای پیام


برچسب‌ها: اتش،خریدبلیط اسکانیا،اسکانیا,
تاريخ : شنبه 12 بهمن 1392 | 21:46 | نويسنده : سید جواد

آژیر خطری که باید شنید

زندگی با ترس در کنار گود 35 متری

                       

حوادث گودبرداری‌های بزرگ و کوچک آنقدر تکراری شده که حتی وقتی اعضای شورای شهر تهران در صحن علنی شورا در مورد آن‌ها هشدار داده و تذکر می‌دهند واکنشی جز از سوی رسانه‌ها رخ نمی‌دهد، واکنشی که پس از چند روز در انبوهی از اخبار گم می‌شود و تنها وقتی چند نفر از شهروندان زیر آواری بمانند و بمیرند این خبر موقتا و دوباره به یاد مسئولان آورده می‌شود.

 

 

 

 

 

 

شکلک های محدثه


برچسب‌ها: آژیرخطر, گودال مرگ,
ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 10 بهمن 1392 | 8:47 | نويسنده : سید جواد

نمایی از چهره انسان ۷ هزار سال پیش+تصویر

دانشمندان با استفاده از DNA و از طریق ترمیم استخوان‌ها و اسکلت برجای مانده از یک انسان، موفق شدند نمایی کلی از چهره وی را ترسیم کنند.

                    
خبرگزاری فارس: نمایی از چهره انسان ۷ هزار سال پیش+تصویر                    

به گزارش گروه خواندنی‌های خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری عالم‌الغریب، دانشمندان موفق شدند، با استفاده از DNA و استخوان‌های برجای مانده یک انسان که قدمت آن به 7 هزار سال قبل باز می‌گردد، اسکلت وی را ترمیم کرده و نمایی کلی از وی را به دست آوردند.

این دانشمندان می‌گویند که این انسان 7 هزار سال قبل می‌زیسته و استخوان‌های او را در غاری در منطقه «کانتاپریا» در شمال اسپانیا پیدا کردند.

آنها براساس DNA به دست آمده از این استخوان‌های این فرد، حدس می‌زنند که وی دارای پوستی گندمگون با موهایی سیاه و چشمانی آبی درخشان بوده است.

آنچه تعجب این پژوهشگران را 2چندان کرده آن است که آنها در این قدیمی ژن‌هایی آفریقایی و اروپایی توامان یافته‌اند.

استخوان‌های این مرد ما قبل تاریخ در غار «لابرنا 1» کشف شده که 5 هزار پا زیر زمین و در سلسله کوه‌های «سانتندر» در شمال غربی اسپانیا واقع شده است.

انتهای پیام/


برچسب‌ها: نمایی از چهره انسان ۷ هزار سال پیش,