تاريخ : چهار شنبه 23 بهمن 1392 | 17:4 | نويسنده : سید جواد

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از یکشنبه

                       

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید از سمت غرب به کشور در روز یکشنبه هفته آینده خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌و‌گو با خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، افزود: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از بعدازظهر چهارشنبه در استان‌های فارس،‌ هرمزگان و کرمان افزایش ابر، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد و درمناطق مرتفع بارش برف رخ خواهد داد و خلیج‌فارس در این روز مواج می‌شود.

 


برچسب‌ها: هواشناسی , باران, برف,
ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 21 بهمن 1392 | 14:12 | نويسنده : سید جواد

یک‌سوم افراد بالای 50 سال کشور کم‌سواد هستند

                       

معاون مدیرکل نظارت و سنجش و ارزیابی سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: حدود یک سوم افراد جامعه هدف یعنی از 50 سال به بالا کم سواد هستند.

 

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کویر، عابدین بازگیر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود یک‌سوم افراد جامعه هدف یعنی از 50 سال به بالا کم‌سواد هستند. این در حالیست که سازمان نهضت سوادآموزی به عنوان متولی، هدایت و رهبری آموزش این دسته را بر عهده دارد تا بتواند از رجعت بی‌سوادی در دو بخش تحکیم و انتقال جلوگیری کند.

 

شکلک های محدثه


ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 21 بهمن 1392 | 14:10 | نويسنده : سید جواد

در گفت‌وگوی ایسنا با مدیرعامل صندوق بازنشستگی اعلام شد

اختصاص سبدکالا به تمامی بازنشستگان کشوری در مرحله دوم

                  

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از اختصاص سبد کالا در مرحله دوم به تمامی بازنشستگان کشوری که تعداد آنها به یک میلیون و 200 هزار نفر می‌رسد، خبر داد.

 

ایراندخت عطاریان در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه در مورد چگونگی نحوه اختصاص سبد کالا به بازنشستگان وزارتخانه مربوطه تصمیم می‌گیرد، تاکید کرد: تمامی بازنشستگانمان شامل دریافت سبد کالا می‌شوند.

 

وی همچنین در پاسخ به میزان افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در سال آینده نیز اظهار کرد: افزایش حقوق بازنشستگان کشوری تابع مصوبه هیات وزیران است و پس از این مصوبه میزان افزایش حقوق‌ها اعلام می‌شود. 

 

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین در مورد میزان افزایش بودجه این صندوق در سال آینده نسبت به سال جاری گفت: منتظر مشخص شدن ردیف‌های مختلف بودجه سازمان هستیم و به محض اینکه بودجه صندوق بازنشستگی کشوری و ردیف‌های مختلف مشخص شود، این میزان افزایش را اعلام می‌کنیم. 

 

انتهای پیام


برچسب‌ها: سبدکالا،بازنشستگان,
تاريخ : دو شنبه 21 بهمن 1392 | 14:9 | نويسنده : سید جواد

نحوه مصرف مقرون به صرفه کارتهای مترو 

                      

بلیت‌های اعتباری مبلغ‌دار که پس از حذف بلیت‌های 6ماهه و یکساله جزو پرطرفدارترین بلیت‌های مترو شده است، ویژگی هایی دارد که بسیاری از استفاده کنندگان از آن بی‌خبرند و بعضا به دلیل این عدم اطلاع متضرر می‌شوند. چرا که این بلیت‌ها به تناسب طول سفر از اعتبارشان کاسته می‌شود و اگر مسافرین بلیت خود را در دستگاه‌های کنترل قرار ندهند، بهای طولانی‌ترین مسیر از بلیت اعتباری مبلغ‌دار آنها کسر می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در صورت قرار دادن کارت بلیت‌های اعتباری مبلغ‌دار در دستگاه‌های کنترل بر اساس جدول نواحی شش گانه ذیل محاسبه می‌شود.

 


برچسب‌ها: مترو،بلیط متر,
ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 21 بهمن 1392 | 14:5 | نويسنده : سید جواد

وضعیت هوای کشور در 22 بهمن

                        

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در خصوص وضعیت هوای کشور در روز 22 بهمن ماه، اظهار کرد: فردا اکثر نقاط کشور هوایی صاف و جوی آرام خواهند داشت.

 

احد وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار«محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: به غیر از مقداری بارش باران در برخی نقاط کشور مانند استان‌های جنوبی، در باقی نقاط کشور مشکلی نخواهیم داشت و شاهد روند افزایشی دما خواهیم بود.

 

وی ادامه داد: فقط در روز چهارشنبه در نیمه شمالی کشور دمای هوا دو تا سه درجه کاهش خواهد یافت؛ اما مجددا از روز بعد آن(پنجشنبه)، دمای هوا افزایش یافته و روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده هوا به نُرم طبیعی خود خواهد رسید.

 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به افزایش 15 تا 20 درجه‌ای دمای برخی نقاط کشور پس از خروج موج سرما، اظهار کرد: در خراسان‌ها به ویژه خود شهر مشهد، دمای هوا به یک باره افزایش یافته و از 18- کمینه به 10 درجه بالای صفر رسیده است.

 

وظیفه درباره احتمال وقوع سیل به دلیل افزایش ناگهانی هوا پس از خروج سامانه پرفشار بارشی، اظهار کرد: به دلیل اینکه دمای هوا طی پنج یا شش روز پس از بارش برف در بسیاری از نقاط کشور افزایش یافته، فعلا با مشکل وقوع سیل مواجه نخواهیم شد.

 

وی درباره گرم‌ترین و سردترین نقاط کشور طی روزهای آینده نیز اظهارکرد: غالبا شمال غرب کشور سردترین دما را دارد و همچنین استان‌های چهارمحال و بختیاری، همدان و زنجان دمایی پایین‌تر از سایر نقاط کشور را تجربه خواهند کرد و سیستان و بلوچستان و استان هرمزگان نیز گرم‌ترین استان‌های کشور هستند.

 

انتهای پیام


برچسب‌ها: هواشناسی،22 بهمن ,