تاريخ : دو شنبه 21 بهمن 1392 | 14:42 | نويسنده : سید جواد

نمره منفی دیگری در کارنامه مدیران جشنواره ثبت شد

فرش قرمز «طبقه حساس» برای «عصبانی نیستم» 

                                     

در حالیکه فرش قرمز فیلم «طبقه حساس» کمال تبریزی با حضور عوامل این فیلم پهن شد اما فیلم «عصبانی نیستم» رضا درمیشیان به نمایش درآمد.

 

به گزارش خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در آخرین روز نمایش فیلم‌ها (21 بهمن ماه) در کاخ جشنواره‌ی فیلم فجر (برج میلاد)، بدون هیچ اعلام قبلی به جای فیلم «طبقه حساس»، «عصبانی نیستم» به نمایش درآمد، البته دست‌اندرکاران جشنواره اعلام کردند که فیلم «طبقه حساس» دچار مشکل فنی شده است (فیلمی که در چند روز گذشته بدون هیچ اشکالی در سینماهای مردمی نمایش داشت و پذیرش این توجیه خیلی دشوار و حتا محال به نظر می‌رسد.)

 

شکلک های محدثه


برچسب‌ها: جشنواره , فرش قرمز,
ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 21 بهمن 1392 | 14:41 | نويسنده : سید جواد

نارضایتی علی جنتی از بودجه‌ی وزارت ارشاد

                        

علی جنتی تاکید کرد از بودجه وزارت ارشاد در مجلس راضی نیست.

 

به گزارش خبرنگار ادبیات و نشر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که (دوشنبه، 21 بهمن) در مراسم معارفه‌ی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی حاضر بود، درباره بودجه‌ی تصویب شده برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی مجلس گفت: از این بودجه راضی نیستم، اما در عین حال فکر می‌کنم چاره‌ای جز این نبوده است. زیرا با توجه به تنگناهایی که دولت دارد، سقف بودجه‌ای که دولت در نظر گرفته و به مجلس داده در خوشبینانه‌ترین حالت است. بنابراین همه دستگاه‌های دولتی خود را باید با این بودجه تطبیق بدهند، مگر اینکه گشایش غیر متقربه‌ای حاصل شود که در آن صورت ممکن است احیانا این بودجه افزایش یابد.

 

جنتی همچنین عنوان کرد: همین الان مجلس خودش به بودجه‌ای که دولت به مجلس داده بخشی را اضافه کرده است. من نمی‌دانم که آیا درآمد به این صورت در سال آینده حاصل می‌شود یا خیر. امیدواریم که دولت بتواند با گشایش‌هایی که حاصل خواهد شد درآمد بیشتری کسب کند و به فرهنگ هم بخش بیشتری را اختصاص بدهد.

 

انتهای پیام


برچسب‌ها: وزارت ارشاد،جنتی,
تاريخ : دو شنبه 21 بهمن 1392 | 14:39 | نويسنده : سید جواد

محمدعلی‌ کشاورز جای که را تنگ‌ کرده؟!

                        

در پی انتشار خبرهای کذب مبنی بر درگذشت هنرمندان مختلف، برای چندمین‌بار قرعه به نام محمدعلی کشاورز افتاد؛ خبری که بلافاصله توسط رسانه‌های منتشرکننده آن تکذیب شد؛ تا این پرسش باقی بماند که این خطای خبری چرا هر چند وقت یک‌بار تکرار می‌شود؟

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عصر و شامگاه 20 بهمن‌ماه بار دیگر شایعه‌ای مبنی بر درگذشت «محمدعلی کشاورز» بازیگر پیشکوست تئاتر، سینما و تلویزیون زبان به زبان چرخید و طبق معمول به فضای مجازی و پیامکی هم کشیده شد.

 

 

شکلک های محدثه

 

 


برچسب‌ها: محمد علی کشاورز,
ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 20 بهمن 1392 | 21:1 | نويسنده : سید جواد

نامزدهای بخش «سودای سیمرغ» جشنواره‌ی فیلم فجر معرفی شدند

                     

هیات داوران مسابقه سودای سیمرغ سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، نامزدهای خود را در رشته‌های مختلف اعلام کردند.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نامزدهای دریافت سیمرغ در بخش‌های مختلف به شرح زیر است:

 

 


برچسب‌ها: جشنواره فجر,
ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 12 بهمن 1392 | 21:25 | نويسنده : سید جواد

نمایشگاه مطبوعات برگزار نمی‌شود

                     

مدیرعامل موسسه‌ی «نشرآوران» گفت: امسال اسفندماه فقط جشنواره‌ی مطبوعات برگزار می‌شود و برگزاری نمایشگاه به سال آینده موکول شده است.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا احمدی اظهار کرد: پس از توافق اولیه با مسوولان مصلای تهران در مهرماه امسال، 28 بهمن‌ماه تا چهارم اسفندماه به‌عنوان زمان برگزاری نمایشگاه مطبوعات رسما اطلاع‌رسانی شد؛ اما پس از آن‌که ستاد نماز جمعه تهران اعلام کرد، نماز جمعه تا پایان زمستان در این مصلا برگزار می‌شود، ناچار شدیم برنامه‌ی نمایشگاه را تغییر دهیم.

 

مدیرعامل موسسه‌ی مجری برگزاری نمایشگاه مطبوعات با اشاره به برگزاری جلسات رایزنی با حضور نمایندگان تشکل‌های صنفی مدیریت مطبوعات و کارگروه‌های تخصصی شامل چهره‌های رسانه‌ای، توضیح داد: در این جلسات، گزینه‌های مختلف بررسی شد؛ یکی از آن‌ها تغییر نکردن زمان، با تغییر محل نمایشگاه، از مصلا به مکان‌هایی محدودتر و لاجرم کاهش رسانه‌های متقاضی بود و یکی از آن‌ها برگزاری کامل نمایشگاه با تأخیر زمانی بود که نهایتا پس از بررسی مزایای هر انتخاب، گزینه‌ی دوم مورد تأکید قرار گرفت.

 

او از مدیران رسانه‌هایی که برای اجاره‌ی غرفه، مبالغی را به حساب موسسه‌ی نشرآوران واریز کرده‌اند خواست تا با مراجعه به این موسسه، مبالغ

واریزی را پس بگیرند و گفت: در حال حاضر برای برگزاری نمایشگاه دو گزینه‌ی زمانی داریم؛ یکی اوایل خردادماه و بلافاصله پس از نمایشگاه کتاب و دیگری اواسط مردادماه و همزمان با روز خبرنگار.

 

مدیرعامل موسسه‌ی نشرآوران با اشاره به سیاست مدیریت مشورتی و مشارکت‌پذیر در معاونت امور مطبوعاتی وزارت ارشاد، بیان کرد: قطعا نهایی کردن هر کدام از این زمان‌ها پس از رایزنی و نظرخواهی از اصحاب رسانه خواهد بود. چنانکه نوآوری در کم و کیف نمایشگاه به‌طوری که تفاوت و ارتقای سطح محتوایی آن نسبت به سال‌های گذشته محسوس باشد و این موضوع با همکاری اساتید، صاحب‌نظران و دست‌اندرکاران مطبوعات و انجمن‌ها و گروه‌های تخصصی و حرفه‌ای فراهم می‌شود که آماده‌ی دریافت پیشنهادات و ایده‌های جدید هستیم.

 

او ادامه داد: نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها فرصت مناسبی برای رسانه‌هاست تا ضمن معرفی و عرضه‌ی آخرین دستاوردهای خود، با مخاطبان نیز تعاملی قوی‌تر برقرار و از نزدیک و به‌طور حضوری، نظرهای آن‌ها را دریافت کنند و در جهت بهبود و توسعه‌ی فعالیت‌های خود به کار بندند.

 

احمدی افزود: برگزار نشدن نمایشگاه مطبوعات در سال‌های گذشته نیز اتفاق افتاده است، برای مثال، در سال 1379 این نمایشگاه برگزار نشد، اما تأکید می‌کنیم اسفندماه امسال جشنوراه‌ی مطبوعات با استقبال گسترده‌ی کنونی و با کیفیت بالا برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام


برچسب‌ها: نمایشگاه کتاب,