تاريخ : دو شنبه 21 بهمن 1392 | 14:26 | نويسنده : سید جواد

عراقچی: به تحریم‌های جدید پاسخ می‌دهیم/آمریکا از دید ما همان شیطان بزرگ است

                     

سیدعباس عراقچی اعلام کرد ایران در پاسخ به اقدامات آمریکا در رابطه با تحریم برخی افراد و شرکت‌هایی که با کشورمان معاملات اقتصادی انجام می‌دادند، اقداماتی تمهید کرده است و آن را انجام خواهد داد.

 

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌یی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با 5+1 اظهار کرد: اقدامات آمریکایی‌ها در تحریم چند فرد و شرکت که با ایران معاملات اقتصادی داشته‌اند، خلاف نص توافق ژنو نیست اما خلاف روحیه همکاری، حسن نیت و تفاهمی است که در این توافقنامه آمده است. در آستانه دور جدید مذاکرات نمی‌توانیم این اقدام را حمل بر حسن نیت و مبتنی بر روحیه همکاری ارزیابی کنیم.

 


برچسب‌ها: عراقچی،انرژی هسته ای،تحریم ها ،امریکا,
ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 21 بهمن 1392 | 13:42 | نويسنده : سید جواد

صالحی خطاب به مقامات آمریکایی

ما را یک بار دیگر نیازمایید ما هوشیارتر از شماییم 

                      

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ما در تامین سوخت 20 درصد نیازمان را برطرف کرده‌ایم و به میزان کافی سوخت دراختیار داریم، اما حق تولید سوخت 20 درصد را از دست نمی‌دهیم.

 

به گزارش خبرنگارانرژی اتمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) علی اکبر صالحی در سخنانی صبح روز دوشنبه در پایگاه فرماندهی شهید خزرایی اظهار کرد: اگر به هر سطحی از غنی‌سازی درآینده نیاز داشته باشیم و از دادن آن به ما استنکاف کنند ما خودمان آن را می‌سازیم. اگر برای امری صلح‌آمیز نیاز داشته باشیم روزی مثلا اورانیوم با غنای60 درصد تولید کنیم توانایی‌اش را داریم.

 

وی درباره‌ حساسیت و نگرانی مورد ادعایی غرب درباره‌ راکتور اراک و تولید پلوتونیوم گفت: هر پلوتونیومی قادر به استفاده در سلاح هسته‌ای نیست در عین حال ما کارخانه وفعالیت بازفرآوری نداریم.


برچسب‌ها: دکترعلی اکبر صالحی، سازمان انرژی اتمی ،هسته ای,
ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 20 بهمن 1392 | 21:4 | نويسنده : سید جواد

با 166 رای موافق؛

پرونده دخل و خرج 793 هزار میلیارد تومانی سال 93 بسته شد

                      

مجلس شورای اسلامی پرونده دخل و خرج 793 هزار میلیاردی سال 93 را بست. 

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نمایندگان مجلس با 166 رای موافق، 25 رای مخالف و چهار رای ممتنع از مجموع 225 نماینده حاضر در مجلس، ماده واحده بودجه 93 را در جلسه علنی نوبت عصر امروز به تصویب رساندند.

بر اساس ماده واحده، بودجه سال 1393 کل کشور از حیث منابع بالغ بر هفت میلیون و 930 هزار و 484 میلیارد و 581 میلیون ریال و از حیث مصارف بالغ بر هفت میلیون و 930 هزار و 484 میلیارد و 581 میلیون ریال به شرح زیر است:

الف) منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و مصارف بودجه عمومی دولت از حیث هزینه‌ها و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی بالغ بر دو میلیون و 339 هزار و 84 میلیارد و 641 میلیون ریال شامل:

1- منابع عمومی بالغ بر دو میلیون و 100 هزار و 659 میلیارد و 237 میلیون ریال

2- درآمدهای اختصاصی وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی بالغ بر 238 هزار و 425 میلیارد و 404 میلیون ریال

ب) بودجه شرکت‌های دولتی،‌ بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت از لحاظ درآمدها و سایر منابع تامین اعتبار بالغ بر پنج میلیون و 879 هزار و 257 میلیارد و 738 میلیون ریال و از حیث هزینه‌ها و سایر پرداخت‌ها بالغ بر پنج میلیون و 879 هزار و 257 میلیارد و 738 میلیون ریال می‌باشد.

انتهای پیام


برچسب‌ها: بودجه،مجلس،93,
تاريخ : یک شنبه 20 بهمن 1392 | 20:53 | نويسنده : سید جواد

جزییات 7 اقدام مورد توافق ایران و آژانس

                      

نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران، با بررسی اقدامات اولیه مرتبط با بیانیه تهران (20 آبان‌ماه)، درباره چگونگی ادامه همکاری‌ها مذاکره کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روابط عمومی سازمان انرژی اتمی، در این مذاکرات ترو واریورانتا، معاون امور پادمان‌ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ضمن تقدیر از همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و ابراز رضایت از روند موجود، اعلام کرد که مدیرکل آژانس در گزارش آتی خود به شورای حکام این همکاری‌ها را مورد توجه قرار خواهد داد.

 

 

 

 


برچسب‌ها: توافق , ژنو,
ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 15 بهمن 1392 | 15:23 | نويسنده : سید جواد
در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه سوئد  
 
ظریف: کری تاکید کرد آمریکا به توافق ژنو متعهد است/ نتیجه مذاکرات باید لغو تحریم‌ها باشد                       

           

وزیر خارجه ایران گفت: اختیار و انتخاب مردم در انتخابات ریاست جمهوری نشان ‌دهنده احترام به حقوق بشر در ایران است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صبح امروز (سه‌شنبه) محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با کارل بیلدت، همتای سوئدی خود در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف در این نشست خبری پس از دیدار دو جانبه درباره وضعیت حقوق بشر در ایران گفت: فکر می‌کنم هر کشوری می‌بایست مسوول کارهای خود در زمینه حقوق بشر باشد. به ویژه در حوزه قدرت میان قوه قضاییه و قوه مقننه حرکت‌هایی در این زمینه انجام می‌گیرد. در کشور ما نیز این گونه است.

او ادامه داد: با توجه به آن چه که گفته شد در مقایسه با کشورهای دیگر ما توانستیم اقتدار و توان را میان دو ریاست جمهوری تغییر دهیم. در واقع تغییر ریاست جمهوری از طریق فرایند دموکراتیک انجام گرفت و بسیار موفقیت‌آمیز بود. اتفاقی که در منطقه بسیار نادر است. چرا که در برخی از کشورها مداخلاتی در این باره انجام می‌گیرد.

 

شکلک های محدثه

 

 


برچسب‌ها: مزاکرات ژنو, لغوتحریمها,
ادامه مطلب