ورود بسیج به صحنه مبارزه با موادمخدر
تاريخ : پنج شنبه 3 بهمن 1392 | 11:33 | نويسنده : سید جواد

وی افزود: مصمم هستیم جلسه اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر را تشکیل دهیم و این طرح را در آنجا بررسی و کمک کنیم تا این اتفاق در این پنج شهر با رویکرد اجتماعی انجام شود و این امر خانمان‌سوز با یک حرکت جهادی و بسیجی حل شود. 

وی تاکید کرد: اگر مردم را وارد صحنه مبارزه با مواد مخدر نکنیم یقینا با روشهای اداری و رسمی قادر نخواهیم بود مسئله را حل کنیم، هرچند که کارهای بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است. 

وی در خصوص اولویت‌بندی پنج مرکز استان گفت: همه دستگاه‌ها باید بخشی از کار را به دست گیرند و در این مورد با ورزشکاران، هنرمندان، اهالی رسانه، علما و روحانیت، جامعه مداحان و پزشکان صحبت کردیم تا با توجه به نظرات آنها تصمیم‌گیری کنیم. اگر این موضوع را به صورت یک قرارگاه ببینیم بسیج باید فرماندهی این قرارگاه را عهده دار باشد و همه به بسیج کمک کنند تا با نفوذی که در اقشار دارد بتواند این مسئله را حل کند. 

وی افزود: اولویت‌بندی در خصوص این پنج مرکز استان باید پس از شروع کار و ارزیابی‌ها انجام شود. این پنج شهر مشخصه‌ای که دارند این است که جزو پرشیوع‌ترین استانها از نظر مصرف مواد مخدر هستند.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که بررسی حادثه آتش سوزی در خیابان جمهوری در چه مرحله‌ای قرار گرفته است، گفت: با توجه به دستور رئیس‌جمهور برای بررسی این حادثه، هیئتی را در وزارت کشور تشکیل دادیم تا گزارش همه دستگاه‌ها از جمله شهرداری، آتش نشانی، نیروی انتظامی، گزارش‌های میدانی با توجه به تصاویر و فیلم‌های موجود و وزارت کشور را دریافت کنند و بر اساس بازرسانی که به محل حادثه اعزام خواهیم کرد علت حادثه را اعلام خواهیم کرد و حتما اگر خدای نکرده در این حادثه کوتاهی شده باشد آنرا نیز اعلام می‌کنیم ولی فعلا قضاوت و پیش داوری نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: باید این حادثه را به طور دقیق بررسی کرد تا علت مشخص شود و با برنامه‌ریزی‌هایی که در آینده می‌کنیم دیگر شاهد وقوع چنین حوادثی نباشیم. باید به دنبال بازدارندگی و پیشگیری از وقوع چنین حوادثی باشیم.

وی تاکید کرد: علت این حادثه ظرف مدت دو هفته اعلام خواهد شد. 

وزیر کشور در خصوص انتخاب استاندار خراسان رضوی گفت: انشالله یکشنبه هفته آینده استاندار خراسان رضوی مشخص خواهد شد. 

همچنین وزیر کشور در پاسخ به این سوال که پیش نویس قانون احزاب در سایت وزارت کشور قرار گرفته است و از احزاب نظرخواهی شده و آیا تاکنون حزبی نظر خود را در این مورد اعلام کرده است؟ گفت: تا این لحظه هیچ نظری دریافت نکرده‌ایم. یک ماه فرصت برای نظرخواهی گذاشته بودیم که تا دو هفته آینده این زمان به اتمام می‌رسد. 

 

انتهای پیام


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: بسیج , مواد مخدر,