حواشی آغاز توزیع کارت‌های کاخ جشنواره فیلم فجر
تاريخ : چهار شنبه 9 بهمن 1392 | 17:45 | نويسنده : سید جواد

در لیست ایسنا به‌عنوان افراد متقاضی حضور در جشنواره‌ی فیلم فجر، علاوه بر این اتفاق، دو اشکال دیگر نیز وجود داشت. اولا نام خانوادگی یکی از خبرنگاران کاملا اشتباه درج شده که هیچ شباهتی به نام آن فرد ندارد و اشکال بعدی، هم عکس فرد دیگری به عنوان عکس عکاس ایسنا قرار گرفته است که قطعا ورود او را به کاخ جشنواره دشوار می‌سازد.

این توضیح به‌دلیل دسترسی ممکن، به‌عنوان یک نمونه‌ی آماری ارایه شد تا بتوانیم یادآور شویم که به نظر می‌رسد 5 نقص و اشکال برای 10 کارت خبرنگاری، نسبت کمی نباشد و باید دست‌اندرکاران جشنواره‌ی فیلم فجر در هنگام صدور کارت‌ها توجه و دقت بیشتری می‌داشتند.

در ادامه خبرنگار ایسنا بر اتفاقات مثبتی که در این دوره افتاده، مروری دارد و امیدوار است که این نکاتی که در کارت جشنواره ذکر شده است، در طول جشنواره رعایت شود و شاهد تکرار اتفاقات سال‌های قبل نباشیم.

در این دوره کارت‌های جشنواره در 19 گروه دسته‌بندی شده‌ و برای هر گروهی دسترسی‌های جداگانه‌ای در نظر گرفته شده است.

گروه اول «staff» است که دارندگان این کارت می‌توانند از ورودی اولیه کاخ رد شوند و از بازار فیلم، سالن پذیرایی بازار فیلم و سالن اکران میهمانان خارجی استفاده کنند.

گروه دوم «Jury» هستند که این‌ها نیز به همراه گروه سوم «Festival» از مزایای گروه اول برخوردار هستند. گروه چهارم و پنجم «Market» و «Press» هستند که این مهمانان خارجی از بازار فیلم،‌ سالن پذیرایی بازار فیلم و سالن اکران مهمانان خارجی می‌توانند استفاده کنند.

گروه‌های دیگر تقسیم بندی این دوره جشنواره به «سینمای ایران»‌، «هیات انتخاب»، «هیات داوری»،‌«میهمانان ویژه»،‌«پلاتینوم»،«عوامل فنی رسانه»،«عکاس»،«خبرنگار»،«انجمن منتقدان»،«رادیو»،«تلویزیون»،«ستاد جشنواره»،«مدیران جشنواره» و «حراست» تعلق می‌گیرد.

از میان کارت‌های مختلفی که توزیع می‌شود،‌ تنها گروه‌های هیات انتخاب و داوری‌، اعضای ستاد جشنواره‌، مدیران جشنواره و حراست می‌توانند از همه بخش‌های جشنواره شامل ورودیه اولیه کاخ‌، سالن اصلی نمایش‌، بن پذیرایی‌، نشست خبری‌، سالن جنبی نمایش‌، بازار فیلم‌، سالن پذیرایی بازار فیلم‌ و سالن اکران مهمانان خارجی استفاده کنند.

برای خبرنگاران در این دوره دسترسی بازار فیلم ، سالن پذیرایی بازار و سالن اکران مهمانان خارجی با کارت‌هایشان امکان پذیر نیست. برای عوامل فنی رسانه‌ها نیز حضور در سالن اصلی نمایش ممنوع شده است. 

همچنین در کارت جشنواره‌ی فیلم فجر نکاتی تاکید شده است که به نظر می‌رسد، نکات قابل تاملی است از جمله اینکه لطفا در زمان اکران فیلم از نگه داشتن صندلی برای فرد دیگری خوددداری کنید، لذا در صورت مشاهده این مورد تیم اجرایی سامانه موظف به توقیف کارت هستند.

 

انتهای پیام

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: جشنواره فیلم فجر،خریدبلیط جشنواره,