گیلان تمام عناصر گردشگری خلاق را در بر دارد
تاريخ : پنج شنبه 24 بهمن 1392 | 15:35 | نويسنده : سید جواد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)– منطقه گیلان، مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم تقدیر و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان که امروز 24 بهمن برگزار شد، اظهارکرد: در این جمع شور و حضور خاصی احساس می‌شود که این امر مصداق یک آغاز خوب برای مدیریت این استان است و امیدواریم به زودی شاهد اتفاقات خوبی در میراث فرهنگی استان گیلان باشیم.

 

وی ادامه داد: مسئولین استان گیلان کاملا به وضعیت میراث فرهنگی کشور آگاه هستند و این جای بسی امید و افتخار دارد زیرا حضور نمایندگان در این مراسم و شنیدن صحبت‌های این عزیزان حکایت از این دارد که همگام شده‌اند که اتفاقات خوبی را در مسیر توسعه میراث فرهنگی و گردشگری استان ایجاد کنند.

 

وی افزود: تمام دنیا در تلاش است تا گردشگری خلاق در جهان ایجاد کند و به ثبت برساند و در شهرهای مختلف به دنبال جاذبه هایی هستند که منحصر به آن شهر باشد، مثلا معماری در یک شهر به ثبت رسید و غذا در شهر دیگر و تاریخ و فرهنگ شهر دیگری نیز مورد توجه قرار گرفت اما زمانیکه به گیلان نگاه می کنیم تمام عناصر گردشگری خلاق را در زمینه‌های مختلف معماری، غذا و تاریخ همه در یک جا به چشم می خورد. بارها در زمینه استعدادهای مختلف استان گیلان صحبت به میان آمده است اما آنچه که می تواند این ظرفیت‌ها را در مسیر توسعه بکار گیرد مدیریت درست منابع است.

 

رحمانی خاطرنشان کرد: کشورهای خارجی وقتی می بینند در کشور ما چه فرصت‌هایی بی استفاده باقی مانده است افسوس می خورند ولی ما نتوانستیم از این فرصت‌ها برای توسعه کشور ایجاد اشتغال و درآمدهای پایدار استفاده کنیم، با توجه به اینکه امنیت یکی از مولفه‌های مهم در توسعه گردشگری است و کشور ایران جزو 20 کشور با امنیت در جهان شناخته می شود اما سهم ما از گردشگری بسیار محدود و ناچیز است.

 

وی تصریح کرد: به نظر می رسد در زمینه گردشگری کشور ما به بخش ساختاری و مدیریت آن بر می‌گردد و باید به یک تفاهم مشترک با سایر کشورها بپردازیم و از ظرفیت‌های قانونی به درستی استفاده کنیم، بودجه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سال جاری بودجه خوبی بوده است ما امیدواریم بتوانیم نقش بسزایی در توسعه گردشگری در کلیه استان‌ها داشته باشیم.

 

رحمانی با اشاره به اینکه فرصت نوروز فرصت بسیار خوبی برای توسعه گردشگری در کشور است، گفت: ستاد دائمی سفرهای کشور در تلاش است با همکاری استانداران نوروز 93 را متفاوت تر از سال‌های گذشته برگزار کند.

 

وی در پایان با بیان اینکه اگر بتوانیم گردشگری را در کشور رونق دهیم در واقع چرخ‌های اقتصادی را به حرکت در آورده و معضل بیکاری را می توانیم برطرف کنیم، گفت: پژوهش رفتاری سفر در سال جاری در راستای امکان سنجی نیازهای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی انجام خواهد شد.

 

همچنین در این مراسم رضا علیزاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان ضمن قدردانی از حضور همه کسانی که در این جمع حضور داشتند، اظهارکرد: از همه کسانی که به من اعتماد کرده و بار این مسئولیت سنگین را بر دوش من نهاده‌اند قدردانی می کنم و اگر همراهی همکاران را در این مدت نداشتم قطعاً راه به جایی نمی بردم.

 

وی از همه مدیران و مسئولین خواست تا او را در راستای انجام این تکلیف بزرگ یاری کنند.

 

انتهای پیام


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: گیلان،گردشگری,