تندرستی بیماران کلیوی زنجان با ورزش یوگا
تاريخ : پنج شنبه 24 بهمن 1392 | 15:33 | نويسنده : سید جواد

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، به نقل از روابط‌ عمومی انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان، یوگا هماهنگی بین ذهن، جسم و روح است و یک ابزار درمانی محسوب می‌شود و کمک می‌کند تا انسان از وضعیت بدنی خود آگاه شده و انعطاف‌ پذیری بدن را به دنبال دارد. یوگا در لحظه استرس، آرامش را به ارمغان می‌آورد و اولین دلیل کسانی که به کلاس‌های یوگا می‌آیند، به دست آوردن انرژی بیشتر، شادابی و آرامش است.

 

در طی انجام وضعیت‌های یوگا، ماهیچه‌ها تحریک، منبسط و منقبض شده و انعطاف‌ پذیر و قوی می‌شوند. تمرین منظم یوگا مانند تمام فعالیت‌های جسمی دیگر، روند بی‌آهک شدن استخوان‌ها(پوکی استخوان) را کند می‌کند. یوگا تمام عناصر برای بهبود ظرفیت تنفس را در اختیار دارد و آن‌ها را به جریان می‌اندازد؛ به همین ترتیب و خصوصاً با کاهش ضربان قلب، عملکرد قلب و عروق را نیز بهبود می‌بخشد.

 

تأثیر یوگا بر عروق، سهیم بودن در کاهش فشارخون است و یوگا با بازگرداندن جریان خون از عضوهای پایینی، گردش خون را تسهیل می‌کند. یوگا شمای کلی بدن را زیباتر و بهتر می‌کند و به لطف زیبایی بیشتر ستون مهره‌ها و حفظ آن‌ها در بهترین وضعیت، فرد در بدنش احساس راحتی و آسایش دارد. گفتنی است، همه افراد در هر سنی که باشند با هر درجه از انعطاف‌پذیری، می‌توانند یوگا تمرین کنند و کافی است که کلاس‌هایی متناسب با سطح شان به ترتیب مبتدی، متوسط و یا پیشرفته را انتخاب کنند.

 

همچنین بیشتر مشکلات احتمالی پزشکی در ارتباط با مفاصل هستند و در صورتی که پوزیشن‌ها شدید باشند و یا به مدت طولانی حفظ شوند و یا عمل تنفس به درستی انجام نشود، ممکن است مشکلاتی برای فرد ایجاد کنند.

 

انتهای پیام


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: ورزش،تندرستی,