ابعاد انقلاب اسلامی باید برای نسل جوان شناسانده شود
تاريخ : دو شنبه 21 بهمن 1392 | 16:3 | نويسنده : سید جواد

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکترعلی عباسپور در مراسم جشن بزرگ انقلاب اسلامی که با حضور دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، با درود به روان مطهر حضرت امام (ره) و شهدای انقلاب اسلامی و با آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری و تبریک و تهنیت میلاد خجسته امام حسن عسگری (ع)، ایام الله دهه فجر و روز 22 بهمن گفت: انشاء الله خداوند به ما توفیق عطا کند تا پویندگان حقیقی راه امام عزیزمان باشیم و توانایی پاسداری از تلاش‌ها و ایثارگری‌هایی که صورت گرفته و خون‌هایی که نثار شده تا این انقلاب به ثمر برسد را داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه حضرت امام (ره) عمر پربرکتشان را صرف کردند تا انقلاب اسلامی به ثمر نشسته و پابرجا بماند، گفت: مردم به خصوص جامعه دانشگاهی قدردان این تلاش‌ها و ایثارها است و با کار و تلاش علمی و فرهنگی آن را ارج می‌گذارد.

 

رئیس واحد علوم و تحقیقات به تلاش‌های صورت گرفته برای حفاظت از آرمان‌های انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: دشمنان در گذشته برای اینکه انقلاب اسلامی ریشه‌کن شود، برنامه‌ریزی‌های بسیاری صورت دادند، اما با مقاومت و صبر و شکیبایی مردم و شهدا، خوشبختانه انقلاب تا به این مرحله محفوظ مانده است و امیدوارم در ادامه راه نیز توطئه‌های آینده هم خنثی و خداوند بزرگ به ما این توان را بدهد تا این امانت را به پیش برده و به پرچمدار و صاحب اصلی آن یعنی حضرت صاحب الزمان (عج)، برسانیم.

 

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر نسل سوم و چهارم کشور، انقلاب و چگونگی پیدایش آن و تلاش‌هایی که شهدا، ایثارگران و جانبازان انجام دادند تا از آن پاسداری شود را تنها از طریق آثار مستند در کتاب‌ها و فیلم‌ها می‌توانند مشاهده و درک کنند، افزود: نسل گذشته وظیفه دارد آنچه که در جریان انقلاب اسلامی اتفاق افتاده به نسل جوان انتقال دهد تا نسل جوان خود به درک حقیقی از اهمیت این انقلاب پی‌ببرد.

 

عباسپور با اشاره به حال و هوای همدلی و از خود گذشتگی اوایل انقلاب، افزود: نسل جوان کشور باید به اهمیت انقلاب اسلامی و تلاش‌های صورت گرفته برای برقراری آن آگاه شود و همان حال و هوایی که در اوایل انقلاب بر مردم و کشور حاکم بود و واقعا همه مردم حاضر بودند همه متعلقاتشان را واگذار کنند تا انقلاب اسلامی برپا شود. برای نسل امروز روشن کنیم تا از این طریق دوباره شاهد فضای همدلی، یکپارچگی، وحدت و تلاش جمعی چون ابتدای انقلاب در جهت اعتلای اسلام و انقلاب اسلامی ایران باشیم.

 

رئیس واحد علوم و تحقیقات با بیان این مطلب که شهدا در حقیقت زنده و شاهد رفتار و کردار ما هستند، گفت: مقام شهدا بالاست، آنها دین خود را به اسلام، انقلاب و مردم ادا کردند و حال نوبت ما است تا با خدمت به مردم در جامعه و نیز با خدمت به دانشجویان در دانشگاه، حافظ دستاوردهای انقلاب باشیم.

 

عباسپور با اشاره به آغاز ترم دوم سال تحصیلی 92 خطاب به کارکنان واحد علوم و تحقیقات، تصریح کرد: خدمت به دانشجویان ارزشمند است و در مجموعه واحد علوم و تحقیقات باید آنچنان که شایسته و بایسته شخصیت آنان است، خدمت‌رسانی شود.

 

وی گفت: ممکن است در برخی موارد همچون فضای آموزشی، امکانات تحقیقاتی و رفاهی کمبودهایی وجود داشته باشد، اما این کمبودها با سخنان محبت‌آمیز و رفتار اسلامی و انسان دوستانه قابل جبران است و می‌تواند تأثیر بسیار مثبتی در روحیه دانشجویان بگذارد.

 

عباسپور با اشاره به این مطلب که جبهه نبرد ما در حقیقت خدماتی است که در محیط دانشگاه به نسل جوان ارائه می کنیم، خواستار ریشه یابی مسائل و معضلات کنونی کشور از سوی اساتید و ارائه راهکارهای اجرایی برای رفع آنها شد و گفت: معتقدم علی رغم تلاش‌های صورت گرفته در کشور هنوز در ارائه خدمات و وظایف خود نتوانسته‌ایم ارتباط، احترام و رفتار اسلامی را آنگونه که مطلوب است و در دین ما به آن سفارش شده درجامعه حاکم نماییم.

 

عباسپور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه‌ریزی‌های مدیریت واحد علوم و تحقیقات برای رفع مشکلات کارکنان، دانشجویان و اساتید این واحد،تصریح کرد: مدیریت و مسوولین واحد علوم و تحقیقات بر مشکلات موجود آگاهی کافی و لازم را دارند؛ اما بازهم نیاز است همه همکاران کاستی‌ها و کمبودها را یادآوری کنند و بدانند که برای رفع آنها تلاش لازم انجام خواهد گرفت تا انشاءالله شاهد یک محیط یکپارچه و با نشاط و فضای اسلامی و برادرانه بدون شعارزدگی در سطح دانشگاه باشیم.

 

انتهای پیام


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: انقلاب اسلامی،دانشجو,