کم توجهی به بافت قدیم سمنان
تاريخ : دو شنبه 21 بهمن 1392 | 14:53 | نويسنده : سید جواد

کم توجهی به بافت قدیم سمنان 

                       

مدیر کل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: بافت قدیم سمنان دارای بناهایی با ارزش تاریخی هستند ولی متاسفانه تاکنون به این بافت کم توجهی شده است.

 

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، محمد حسین بحرالعلومیدر مراسم افتتاح اداره میراث فرهنگی شهرستان سمنان، اظهار کرد: این اداره با هدف حمایت هر چه بیشتر از هنرمندان، توجه ویژه به مرمت و احیای بافت تاریخی و بناهای با ارزش سمنان در محل خانه تاریخی تدین گشایش یافت.

 

وی، افتتاح اداره شهرستان سمنان را در حفظ و احیای بافت تاریخی موثر دانست و افزود: با هدف حمایت از هنرمندان، تعدادی از اتاق‌های ساختمان اداره شهرستان سمنان به هنرمندان متخصص در هنرهای سنتی همچون رشته‌های نگارگری و تذهیب، خوشنویسی، بافته‌های دارای، سفال و سرامیک و بافته‌های نمدین اختصاص یافته است.

 

مدیر کل میراث‌فرهنگی استان سمنان گفت: خانه تدین یکی از خانه‌های تاریخی مربوط به دوره قاجار است که دارای بادگیر، ساختمان بیرونی، اندرونی، راهرو، میهمانخانه، اتاق‌هایی برای استفاده در فصول مختلف سال، حوضخانه و مطبخ است. خانه تاریخی تدین با شماره 1786در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 

انتهای پیام



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: سمنان،صنایع فرهنگی،آثارباستانی,