حفاظت باغدار رودانی از دو توله خرس سیاه آسیایی
تاريخ : پنج شنبه 10 بهمن 1392 | 16:22 | نويسنده : سید جواد

حفاظت باغدار رودانی از دو توله خرس سیاه آسیایی 

                     

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودان گفت: یکی از مردم روستای برنطین شهرستان رودان و از دوستداران محیط زیست از دو توله خرس سیاه آسیایی که از گونه‌های نادر و به شدت در خطر انقراض هستند، حفاظت و نگهداری می‌کند و تلاش کرده که با کمک محیط بانان آنها را به زیستگاه طبیعی خودشان بازگرداند. 

 

روح الله احمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه خلیج فارس در رودان، افزود: طی گزارش‌های مردمی و مشاهدات و ردیابی‌های اکیپ‌های محیط بانی مشاهده کردیم که دو توله خرس سیاه آسیایی که از گونه‌های نادر و به شدت در خطر انقراض هستند، در روستای برنطین شهرستان رودان حضور دارند. 

وی خاطرنشان کرد: این دو توله خرس به دلایل نا معلومی به تنهایی و بدون همراهی مادر خود در این منطقه حضور پیدا کرده‌اند و به دلیل نبود مواد غذایی کافی در زیستگاه خود مجبور به ترک آنجا و مراجعه به باغ‌های این روستا کرده‌اند. 

وی تصریح کرد: خوشبختانه صاحبان این باغ‌ها افرادی دوستدار محیط زیست بوده‌اند که با توجه به آسیب‌هایی که این دو توله خرس به درختان آنها وارد کرده‌اند، اما حاضر نشده‌اند، آسیبی به این گونه نادر و به شدت در خطر انقراض وارد کنند. 

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودان گفت: این دو توله خرس نزدیک به یک هفته نیز در این باغ بودند که ما با نصب دوربین و اطلاعاتی که از صاحب باغ کسب کردیم، تلاش کرده‌ایم که این دو توله خرس را صحیح و سالم و بدون کوچکترین آسیبی به زیستگاه اصلی آنها بازگردانیم. 

احمدی افزود: تاکنون موفق نشدیم که این دو توله خرس را زنده گیری کنیم اما با توجه به مشخص شدن جایی که آنها رفت و آمد و تغذیه می‌کنند، امیدواریم که طی یکی دو روز آینده آنها را به زیستگاه‌شان بازگردانیم. 

وی همچنین خاطر‌نشان کرد: تاکنون گزارشی مبنی بر کشته شدن و یا وجود لاشه خرس دیگری که به عنوان خرس مادر این دو توله خرس باشد، مشاهده نشده است. 

ابراهیم ضیایی باغدار و از اهالی روستای برنطین شهرستان رودان نیز گفت: پس از مشاهده این دو توله خرس در باغ و استفاده آنها از درختان پرتقال و نارنگی و با توجه به در خطر انقراض بودن این گونه پستاندار حاضر شدم که به محصولاتم آسیب وارد شود، اما آسیبی به این جانداران وارد نشود. 

وی تصریح کرد: در این مدت افرادی نیز قصد کشتن این حیوانات را داشتند که چنین اجازه‌ای را به آنها ندادم و تمام تلاشم را کردم که از این دو توله محافظت کنم و اجازه دهم که از محصولات این باغ استفاده کنند. 

 

انتهای پیام



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: خرس،حفاظت,