کاهش وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه عمومی
تاريخ : پنج شنبه 10 بهمن 1392 | 16:14 | نويسنده : سید جواد

معاون وزیر کار اعلام کرد

کاهش وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه عمومی 

                     

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کاهش وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه عمومی کشور و برنامه وزارت کار برای تقویت حضور صندوقهای بیمه ای خبر داد.

 

 

به گزارش خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، سید عباس حسینی در نخستین همایش جهت‌گیری‌های اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجموعه‌های اقتصادی تابعه اظهار کرد: بررسی اجمالی عناوین انتخاب شده توسط مقام معظم رهبری در سنوات گذشته حاکی از ان است که دغدغه‌های اقتصادی از نگاه ایشان همواره در اولویت بوده است.

 وی ادامه داد: با توجه به تشدید تحریم ها ازسال گذشته تاکید مقام معظم رهبری در خصوص به کارگیری برنامه های تحول اقتصادی حایز اهمیت بوده است.

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: وزارت کار در صدد است تا با یک رویکرد جدید و استفاده از ظرفیت‌های درونی خود،‌ صندوق‌های بیمه‌ای تحت پوشش خود را از وضعیت فعلی خارج کرده و فعالیت ‌آنها را در مسیر تعالی و رشد ساماندهی کند.

به گفته حسینی وزارت کار تلاش خواهد کرد تا ضمن کاهش وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه عمومی کشور ، حضور فعالیت‌های اقتصادی صندوق‌ها را با محور توجه به افزایش تولید ناخالص ملی و توزیع ثروت تقویت کند.

 وی تصریح کرد: متأسفانه وضعیت موجود صندوق‌های بازنشستگی و کسری خالص ارزش دارایی‌های آنها نشان می دهد که ادامه فعالیت صندوق‌ها با روال گذشته امکان‌پذیر نیست و در عرصه تأمین مالی آنها را با مشکلات جدی مواجه می‌کند لذا برای برون رفت از این وضعیت نیازمند پیش بینی تمهیدات لازم هستیم.

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان افزایش صادرات غیر نفتی، تشدید تحریم‌های بین‌المللی، مدیریت بهینه منابع ، حفظ و افزایش تولید و اشتغال و هدایت نقدینگی سرگردان جامعه به بخش‌های مولد اقتصادی را از جمله اقدامات موثر در زمینه خلق حماسه اقتصادی دانست.

 

 

انتهای پیام



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: صندوق بازنشستگان,