تاريخ : پنج شنبه 3 بهمن 1392 | 12:12 | نويسنده : سید جواد

افزایش دوباره قیمت طلا و ارز در بازار 

                     
borna ghasemi-22-42.JPG
 
 

بهای طلا در ایران با وجود کاهش ارزش آن در بازارهای جهانی و رشد نرخ دلار، افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امروز چهارشنبه در بازار تهران قیمت هر گرم طلای 18 عیار با افزایش 554 تومانی، 88 هزار و 485 تومان معامله می‌شود.

بیشترین افزایش قیمت در روز جاری برای سکه تمام ثبت شده است. 

 

 

نوع سکه قیمت چهارشنبه (تومان) تفاوت قیمت نسبت به روز گذشته
سکه‌ تمام‌ طرح‌ جدید 864 هزار 6000 تومان افزایش
سکه‌ تمام‌ طرح‌ قدیم 864 هزار و 500 5500 تومان افزایش
نیم سکه 432 هزار 1000 تومان افزایش
ربع سکه 263 هزار 2000 تومان افزایش
یک گرمی 170 هزار 2000 تومان افزایش
هرگرم‌ طلای 18عیار 88 هزار و 485 554 تومان افزایش
هر مثقال طلا 383 هزار و 300 2400 تومان افزایش
اونس جهانی 1242 دلار و 70 سنت 7دلار و 70 سنت کاهش
نوع ارز    
دلار آمریکا 2938 23 تومان افزایش
یورو 3985 25 تومان افزایش

 

انتهای پیام


برچسب‌ها: ارز،قیمت دلار,
تاريخ : پنج شنبه 3 بهمن 1392 | 12:4 | نويسنده : سید جواد

رویترز گزارش داد:   

افزایش فروش نفت ایران در پی کاهش فشار تحریم‌ها       

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع رصدکننده فعالیت نفتکش‌ها، گزارش داد که صادرات نفت ایران با کاهش فشار تحریم‌ها، در ژانویه برای سومین ماه پیاپی اندکی افزایش یافته است.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رویترز به نقل از یک شرکت رصدکننده نوشت: این افزایش حدود 50 هزار بشکه نفت در روز بوده است که میزان صادرات ایران در ژانویه را به حدود 1.2 میلیون بشکه در روز می‌رساند و حدود 150 میلیون دلار در ماه به درآمد نفتی ایران اضافه می‌کند.

 

بر اساس این گزارش، این افزایش اندک بعید است پیامد مستقیم کاهش تحریم‌ها باشد زیرا لغو تحریم‌ها تازه از دوشنبه هفته جاری به اجرا درآمده و حمل کنندگان اظهار کرده‌اند همچنان در انتظار نهایی شدن اسناد لغو محدودیت‌های بیمه کشتی‌های حمل کننده نفت خام ایران هستند.

 

اما توافق هسته‌ای شش ماهه ایران با گروه 1+5 میزان اعتماد را افزایش و ریسک را برای خریداران کاهش داده در نتیجه میزان صادرات نفت ایران در چند ماه گذشته بهبود پیدا کرده است.

 

یک منبع رصدکننده دیگر به رویترز گفته است ارسال نفت ایران در ژانویه حدود 60 هزار بشکه در روز افزایش یافته و افزایش واردات بویژه از سوی هند مشاهده شده است.

 

افزایش پایدار صادرات نفت ایران و همچنین صادرات لیبی ممکن است بر قیمت‌های نفت در سال 2014 تاثیر بگذارد. افزایش صادرات نفت ایران تاکنون اندک و به خریداران فعلی محدود شده است که بیشتر آنها در آسیا هستند.

 

انتهای پیام


برچسب‌ها: نفت , تحریم ها,
تاريخ : پنج شنبه 3 بهمن 1392 | 11:38 | نويسنده : سید جواد

راهکاری برای احیای یارانه مرده‌های اشتباهی 

                 

سازمان ثبت احوال برای بازگرداندن امکان دریافت یارانه به افرادی که اشتباها در مراکز رسمی جزو اموات ثبت شده‌اند راهکاری را ارائه کرده است.

 

به گزارش خبرنگار سرویس«شهری» ایسنا، سازمان ثبت احوال پیرو خبر ایسنا تحت عنوان «مراجعه مرده‌ها برای دریافت یارانه‌» پاسخی را ارائه کرده است. 

 

در این پاسخ تاکید شده که ثبت واقعه فوت برابر مادتین 24 و 26 قانون ثبت احوال (طبق تصدیق پزشک و یا دو نفر گواه و پس از اعلام وفات توسط اشخاص حقیقی و حقوقی) و با ارائه مستندات قانونی وفق مقررات به ثبت می‌رسد. لذا چنانچه هموطنی از این جهت دچار مشکل شده باشد می‌تواند با مراجعه به ادارات ثبت احوال و ارائه اسناد هویتی معتبر نسبت به اصلاح ثبت فوت اقدام نماید. 

 

انتهای پیام


برچسب‌ها: یارانه ها,
تاريخ : پنج شنبه 3 بهمن 1392 | 11:33 | نويسنده : سید جواد

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر خبر داد:

ورود بسیج به صحنه مبارزه با موادمخدر                 

   دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر، گفت: با توجه به اینکه بسیج    گسترده‌ترین، فعال‌ترین و موثرترین شبکه اجتماعی کشور است تلاش  داریم بسیج را وارد صحنه مبارزه با مواد مخدر کنیم.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،  عبدالرضا رحمانی فضلی امروز در نشستی که با سردار نقدی - رئیس سازمان بسیج مستضعفین و تعدادی از مسئولین بسیج در ستاد مبارزه با مواد مخدر داشت با اشاره به حضور بسیج در اقصی نقاط کشور و نفوذی که در قلب مردم دارد، گفت: در گذشته نیز تجربه‌هایی در خصوص حضور بسیج در فضاهای اجتماعی نظیر تجربه‌ واکسیناسیون فلج اطفال و حضور در زلزله بم را داشته‌ایم.

  وی افزود: پنج شهر به عنوان پایلوت در اختیار بسیج قرار گرفته تا امر مبارزه با مواد مخدر را در این شهرها ساماندهی کند.  ارزیابی که از این پنج شهر داشتیم ارزیابی موفقی بوده است و امروز مسئولین این شهرها از جمله فرماندهان نیروی انتظامی، استانداران و روسای شوراهای هماهنگی این شهرها به این جلسه دعوت شدند. 

وزیر کشور ادامه داد: ارزیابی دقیقی از این پنج شهر انجام شد و در این جلسه تصمیم‌گیری شد تا پنج مرکز استان هم برای سال 1393 در دستور کار قرار گیرد تا بسیج با رویکرد فرهنگی و اجتماعی مسئله مبارزه با مواد مخدر در این پنج مرکز استان را نیز به عهده بگیرد. 

 وی با بیان اینکه بسیج در امر پیشگیری، درمان و صیانت وارد عمل خواهد شد، گفت: امیدواریم با ظرفیت سازی و استفاده از مردم در صحنه‌های مختلف امر مبارزه با مواد مخدر در این پنج شهر ساماندهی شود.

 

 


برچسب‌ها: بسیج , مواد مخدر,
ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 3 بهمن 1392 | 11:12 | نويسنده : سید جواد

/تلنگری درباره بافت فرسوده قلب پایتخت/

خانه‌هایی که جان ندارند و جان می‌گیرند

                     

خانه‌ها و انبارهایی در مناطق 11 و 12 وجود داشته و به حیات خود ادامه می دهد که تبدیل به بمب فعال و پر حجمی شده‌اند و هر چند وقت یکبار خبرساز می‌شوند. هر بار زخمی را بر روح و جان شهروندان پایتخت می‌گذارند و دوباره خاموش می‌شوند و مدتی بعد با شکلی جدید دامن ساکنانشان را می‌گیرند.

 به گزارش خبرنگار سرویس«شهری» ایسنا، سالهاست که موضوع نگرانی از وضعیت بافت فرسوده در مناطق 11 و 12 و خانه‌هایی که با تغییر کاربری رسمی و غیررسمی تبدیل به انبار و کارگاه و دفتر اداری شده‌اند مطرح است و ارگان‌های دخیل نظیر شهرداری و آتش‌نشانی و سازمان مدیریت بحران شهر تهران بارها در مورد این موضوع اظهار نظر، ارائه طرح و برنامه و خلاصه شلوغ‌کاری فراوان داشته‌اند اما آنچه در نهایت در شهر تهران و این دو منطقه پر حادثه شاهد هستیم ادامه خطر و تهدید جان مردم است.

 شورای شهر تهران بارها در مصوبات گوناگون به موضوع خطر و انواع حادثه در منطقه بازار و بافت فرسوده اطراف آن پرداخته و شهرداری را ملزم به اقداماتی کرده است اما خود اعضای شورا هم به این موضوع اذعان دارند که اقدامی عملی صورت نگرفته است.

 مهدی چمران که در دو دوره گذشته رئیس شورای شهر تهران بوده و حالا در کمیسیون شهرسازی شورا مشغول به کار است در رابطه با مشکلات ایمنی به وجود آمده در اثر تبدیل ساختمان‌های مسکونی به کارگاه، به شهرداری و آتش‌نشانی توصیه کرد که در خلاء اقدامات اساسی برای این مناطق وقوع حادثه این مناطق را جدی‌تر بگیرند. 

وی با بیان اینکه تبدیل ساختمان مسکونی به هر کاربری دیگر، با توجه به طرح تفصیلی جدید ممنوع است، گفت: به دلیل اینکه در طول زمان طرح تفصیلی و جامعی نداشته‌ایم، ساختمان‌های مسکونی ساخته می‌شده و بعد به صورت اداری،‌ تجاری یا کارگاه مورد استفاده قرار می‌گرفته و این روند تاکنون ادامه داشته است.

 

شکلک های محدثه


برچسب‌ها: بافت فرسوده , آتش سوزی,
ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 3 بهمن 1392 | 11:6 | نويسنده : سید جواد

مهلت ثبت‌نام دوره‌های بدون آزمون ارشد دانشگاه شهید بهشتی تمدید شد                 

مهلت ثبت‌نام دانشجویان در دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون سال تحصیلی 94-93 دانشگاه شهید بهشتی تا 11 بهمن ماه تمدید شد​.

به گزارش سرویس "دانشگاهی" ایسنا، دانشگاه شهید بهشتی از بین دانش آموختگان دوره کارشناسی پیوسته در رشته های اعلام شده در دفترچه انتخاب رشته سازمان سنجش آموزش کشور، بر اساس "آیین نامه ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر" برای نیمسال اول سال تحصیلی 94-93 در دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون، از میان فارغ التحصیلان دانشگاه‌های منتخب دانشجو می پذیرد.

 مهلت ثبت‌نام اینترنتی دانشجویان تا 11 بهمن ماه تمدید شد. 

زمان تقریبی اعلام نتایج اولیه توسط دانشگاه در نیمه دوم فروردین و اعلام نتایج توسط سازمان سنجش آموزش کشور نیز شهریور ماه تعیین شده است.

 متقاضیان باید در مهلت مقرر از طریق نشانی اینترنتی https://golestan.sbu.ac.ir به صورت اینترنتی ثبت نام کنند.

مبلغ ثبت نام در هر رشته 500 هزار ریال قابل پرداخت از طریق سامانه جامع دانشگاهی می باشد و حداکثر در دو رشته امکان ثبت نام وجود دارد.

ثبت نام متقاضیان رشته های دایر در پردیس فنی مهندسی شهید عباسپور دانشگاه و دانشجویان مشغول به تحصیل در این پردیس به صورت متمرکز از طریق همین فراخوان انجام می شود.


برچسب‌ها: کارشناسی ارشد,