تاريخ : پنج شنبه 3 بهمن 1392 | 20:43 | نويسنده : سید جواد

قهرمانان 4 وزن اول جام یادگار امام/ حاجی پور قهرمان جهان را به زانو درآورد               

محسن حاجی پور با پیروزی بر قهرمان سال 2013 جهان، تنها مدال طلای ایران در چهار وزن اول جام یادگار امام را بر گردن آویخت.

 

به گزارش ایسنا، رقابتهای چهار وزن نخست کشتی فرنگی جام یادگار امام در سالن هفتم تیر تهران به پایان رسید که سه مدال طلا نصیب کشتی گیران مجارستانی شد و تک طلای دیگر نصیب محسن حاجی پور از ایران شد.

 

در فینال وزن 59 کیلوگرم که آخرین کشتی رقابتها بود یون وون چول قهرمان سال 2013 جهان از کره شمالی مقابل محسن حاجی پور زانو زد تا ایرانی ها در روز اول یک طلا داشته باشند. حاجی پور این کشتی را 6 بر 3 از قهرمان جهان برد.

 در این وزن محمد نوربخش و المان مختاراف سوم شدند.

 در سه وزن دیگر نیز تاماش لورینچ در 71 کیلوگرم، پیتر باشی در 80 کیلوگرم و بالاژ کیس در وزن 98 کیلوگرم هر سه از مجارستان بر سکوی نخست ایستادند.

 

رده بندی چهار وزن اول درادامه مطلب قراردارد


برچسب‌ها: کشتی ،جام یادگار امام،محسن حاجی پور,
ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 3 بهمن 1392 | 13:44 | نويسنده : سید جواد

رییس‌جمهور: می‌خواهیم گره‌های گذشته را باز کنیم                     

رییس جمهور با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت: گرچه این راه دشوار و طولانی است اما با یک اراده جدی می‌توانیم این مسیر را ادامه دهیم و پایان این مسیر به نفع ایران، اروپا ‌،غرب‌،منطقه و کل جهان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی پس از سخنرانی خود در مجمع جهانی اقتصاد داووس در سوئیس در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد پرونده هسته‌ای ایران اظهار کرد: علت اینکه معاهده ان پی تی ایجاد وآژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاسیس شد، این بود که کشورها بتوانند فعالیت‌های صلح‌آمیز خود را زیر نظر آژانس انجام دهند. 

وی گفت: ایران هم مقررات بین‌المللی را پذیرفته است امروزه بیش از 40 کشور در دنیا فعالیت هسته‌ای انجام می‌دهند ایران در زمینه فناوری هسته‌ای تبعیضی را نمی‌پذیرد اما مقررات بین‌المللی را پذیرفته و به آن عمل می‌کند.

رییس جمهور در پاسخ به سوال دیگری درباره تحولات سوریه و راه‌حل پایان جنگ در این کشور گفت: مردم بی‌گناه سوریه بیشترین خسارت را در وقایع این کشور دیده‌اند و میلیون‌ها انسان‌ بی‌گناه کشته و زخمی و آواره شده‌اند و در زمستان سرد وضعیت‌ آنها بسیار تاسف‌آور است.

روحانی همچنین افزود: البته حضور گروه‌های تروریستی از منطقه و سایر قاره‌ها هم تاسف‌آور است؛ آنها بی‌رحم هستند و کشتارهای آنها هم مایه تاسف است ایران در این راستا معتقد است که باید تلاش کرد که اولا جنگ در سوریه متوقف شود و ثانیا ترویست‌ها از سوریه خارج شوند و کشورهای حامی تروریست‌ها متوجه شوند که خطر تروریسم بالاخره آنها را نیز در بر می‌گیرد ثالثا باید زمینه گفت‌وگوی مخالفان با دولت سوریه را فراهم کند.

رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه راه‌حل نهایی در سوریه انتخابات آزاد و احترام به رای مردم است، افزود: هیچ قدرتی خارج از سوریه نمی‌تواند برای مردم سوریه تصمیم‌گیری کند همه باید به مردم این کشور کمک کنیم در حال حاضر کمکهای نوع‌دوستانه‌ای از قبیل ارسال مواد غذایی و دارویی توسط ایران به کشور سوریه انجام می گیرد.

به گفته رییس جمهور، همه باید شرایط را برای برگزاری انتخابات آزاد در سوریه آماده کنند. 

روحانی در پاسخ به این سوال که التزام جمهوری اسلامی ایران درباره روابط مسالمت آمیز با همه کشورهای جهان به چه میزان است، گفت: همه کشورهایی که جمهوری اسلامی ایران آنها را به رسمیت شناخته داخل این دایره هستند و در شرق و غرب و جنوب و شمال هیچ استثنایی وجود ندارد. ما با برخی کشورها در گذشته تخاصماتی داشته‌ایم اما دلمان می‌خواهد آینده بهتر باشد وبتوانیم گره‌های گذشته را باز کنیم تا روابط بسیار خوب و سالمی با کشورها داشته باشیم.

وی در پایان افزود: ما می‌خواهیم با همه کشورهای که آنها را به رسمیت شناخته‌ایم رابطه خوبی داشته باشیم.

انتهای پیام


برچسب‌ها: گره ،رئیس جمهور,
تاريخ : پنج شنبه 3 بهمن 1392 | 13:38 | نويسنده : سید جواد

رییس‌جمهور: اقتصاد ایران را به اقتصادهای موفق نوظهور بسیار نزدیک می‌بینم                   

رییس جمهور گفت: من اقتصاد ایران را نزدیکترین و با ظرفیت‌ترین اقتصاد به اقتصادهای موفق نوظهور می‌بینم.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در افتتاحیه اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس با بیان اینکه حوادث و تحولات شش سال اخیر در اقتصاد جهانی نشان داد که هیچ کس نمی‌تواند تنها زندگی کند، اظهار کرد: هیچ کشوری نمی‌تواند بی‌اعتنا به دیگران مسائل خود را حل کند و هیچ بنگاه اقتصادی نمی‌تواند بدون ایفای مسوولیت اجتماعی خود به رشد پایدار دست یابد.

 

وی با بیان اینکه هیچ قدرتی نمی‌تواند سلطه خود را دائمی بداند، افزود: جهانی شدن این بار در شکل بحران جهانی اقتصادی نشان داد که همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم و اگر کشتی‌بانان خردمندی برنگزینم طوفان به همه ما آسیب می‌رساند.

رییس جمهور افزود: اجلاس سالانه مجمع جهانی اقتصاد برای جهان و حوزه‌های اندیشه و فکر فرصت مغتنمی است که با هم‌اندیشی و تامل نسبت به مسائل مهم جهانی به بیان نگرانی‌های و دل مشغولی‌های خود پرداخته و با گفت‌وگو و تبادل نظر جریانی از اندیشه و فکر را در اداره بهتر جهان پدید آورند و من نیز از این منظر به این اجلاس می‌نگرم و امیدوارم بتوانم پیام دوستی‌،تعامل‌،همکاری و همزیستی صلح‌آمیز ملت خود را به شما رهبران،‌مسوولان،‌کارآفرینان و اندیشمندان که از سراسر جهان به این جا آمده‌اید منتقل نمایم.

وی افزود: دیدگاه من نسبت به مسائل اقتصادی،‌سیاسی و اجتماعی دیدگاه اعتدال است و این درسی است که از اسلام آموخته و در زندگی سیاسی خود عمیقا تجربه کرده‌ام و بر همین مبنا بود که تصمیم به حضور در انتخابات ریاست جمهوری گرفته تا بتوانیم اعتدال و تدبیر که ویژگی بارز ایرانیان و رمز موفقیت آنان در طول تاریخ بوده است در سطح کشور منطقه و جهان در حد توانم جاری سازم.

 

شکلک های محدثه

 


برچسب‌ها: رئیس جمهور,
ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 3 بهمن 1392 | 13:0 | نويسنده : سید جواد

واردات طلا به پاکستان ممنوع شد                     

پاکستان به طور موقت واردات طلا را به منظور مقابله با قاچاق آن به هند ممنوع کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هند برای کاهش کسری حساب جاری خود درصدد کنترل واردات طلا برآمده و به این منظور تعرفه واردات این فلز را به 10 درصد افزایش داد و محدودیت‌های سخت گیرانه ای را برای واردات وضع کرد که افزایش قاچاق و همچنین بازیافت را برای تامین تقاضای مستمر مصرف کنندگان این کشور به دنبال داشته است.

وزیر دارایی پاکستان اظهار کرد: گزارش‌های معتبر نشان می‌دهند به دنبال افزایش تعرفه واردات طلا در یک کشور همسایه، فعالیت قاچاق این فلز افزایش یافته است.

وزارت دارایی پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد: ممنوعیت واردات به مدت 30 روز خواهد بود و صادرات که بیشتر جواهرات است، محدود نخواهد شد. پاکستان آخرین بار در اوت سال 2013 اقدام به ممنوعیت واردات طلا کرد.

واردات رسمی طلا به هند در پی اعمال مقررات سخت گیرانه، تقریبا 90 درصد در مدت شش ماه تا نوامبر سال 2013 کاهش یافت و طی این مدت توقیف طلای قاچاق از سوی گمرک نسبت به کل سال 2012 تقریبا دو برابر افزایش پیدا کرد.

شورای جهانی طلا میزان طلای قاچاق شده به هند در سال 2013 را حداکثر 200 تن برآورد کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، پاکستان معمولا میزان اندکی طلا در مقایسه با هند وارد می‌کند با اینهمه میزان واردات این کشور در سال گذشته افزایش یافت و به 514 میلیون دلار بالغ شد.

انتهای پیام


برچسب‌ها: طلا،قیمت طلا,
تاريخ : پنج شنبه 3 بهمن 1392 | 12:25 | نويسنده : سید جواد

ارز پس از 3 سال تک نرخی می‌شود؟                      

169-18.jpg

در حالی که رییس کل بانک مرکزی گفته که ارز در سال 93 تک نرخی می‌شود اما اخیرا مشاور اقتصادی رییس جمهوری اعلام کرده که یکسان سازی نرخ ارز به آن معنا که مد نظر است فعلا امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) پس از جنگ تقریبا 12 نرخ برای ارز وجود داشت اما با اقدامات انجام شده از سال 68، در فروردین 72 برای اولین بار ارز در اقتصاد ایران تک نرخی شد که هفت ماه تداوم یافت اما به دلیل روی کار آمدن دولت جدید و در پی آن تغییر سیاست های اقتصادی نظام ارز تک نرخی حفظ نشد و مجددا شاهد بروز دو نرخ آزاد و دولتی برای ارز در اقتصاد بودیم. اما در سال 80 مجددا نرخ بازار آزاد و دولتی یکسان شد و تا سال 89 ادامه پیدا کرد تا این که در سال 89 به دلیل تورم زاید الوصف و رشد نقدینگی باز هم فاصله بین نرخ ارز دولتی و ارز آزاد ایجاد شد و باز هم شاهد ارز دونرخی و فساد بودیم.

در این راستا دولت دهم به دلیل افزایش شکاف قیمتی بین نرخ ارز مرجع و بازار آزاد و حضور سودجویان در این بازار و استفاده از ارز مرجع برای ورود کالاهای غیر ضروری، با هدف ساماندهی بازار ارز و کنترل نرخ دلار مرکز مبادلات ارزی را در مهر ماه سال گذشته راه‌اندازی کرد و در نتیجه شاهد وجود سه نرخ برای ارز در اقتصاد کشور بودیم تا اینکه دولت پیشنهاد نظام شناور مدیریت شده برای نرخ ارز حداقل در جاهایی که حضور دارد را داد و بنا شد به کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی و کشاورزی مابه التفاوت نرخ ارز 1226 و ارز مبادله‌ای که حدود 2500 تومان است را پرداخت کند اگرچه این امر مشکلاتی را برای واردکنندگان در پی داشت اما در نهایت منجر به حذف ارز مرجع از اقتصاد کشور شد.

شکلک های محدثه


برچسب‌ها: ارز،دلار،یورو,
ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 3 بهمن 1392 | 12:17 | نويسنده : سید جواد

رکود انتظاری در قیمت خودروهای داخلی

                      
3[6].jpg

 علیرغم کاهش قیمت خودروهای وارداتی قیمت خودروهای داخلی تغییر خاصی نداشته است.

 

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عدم تغییر در قیمت خودروهای داخلی در حالی است که به گفته فعالان بازار خودرو مصرف‌کنندگان در انتظار کاهش قیمت این محصولات هستند.

 

 این در حالی است که دبیر انجمن خودروسازان اخیرا اعلام کرده با توجه به زیان‌دهی خودروسازان کاهشی در قیمت خودروهای داخلی رخ نخواهد داد.

  به هر حال باید دید در نهایت رکود بازار می‌تواند خودروسازان را مجبور به کاهش قیمتها کند یا خیر؟

  به گزارش ایسنا، قیمت روز خودروهای پر تیراژ داخلی به شرح زیر است:

 

خودرو قیمت
تیبا 22 میلیون و 100 هزار
پراید SX111 19 میلیون
پژو 405 28 میلیون و 300 هزار
206 تیپ 5 36 میلیون و 400 هزار
سمند LX سال 28 میلیون
پژو پارس سال 34 میلیون و 600 هزار
تندر 90 E2 37 میلیون

 


برچسب‌ها: خودرو،قیمت خودرو,